Ongi etorria

Kaixo! Bilboko Magisteritza Eskolako ikaslea naiz, hain zuzen ere, Lehen Hezkuntzako 2 mailakoa. Blog honetan hezkuntza munduaren inguruko berriak idaziko ditut. Horrez gain saiatuko naiz eskola premia berezien inguruko gaietaz mintzatzea. Nahiz eta blogari gisa berria ez izan, espero dut IKT irakasgaian blogaren inguruko kontzeptuetaz jabetzea eta kudeatzen ditudan bi blogak aberastea, hiperloturak, bideoak, argazkiak eta abar jarriz. Lehenago aipatu dudanez, izugarri interesatzen zaizkit Hezkuntza Premia Berezien inguruko kontzeptuak eta berriak, beraz, ez izan beldurrik eta idatz itzazue iruskinak!

2012-10-18

Dislexia


Dislexiatzat ulertzen da irakurketarako eta letreiatzeko zailtasun zehatza bezala. Hau da, irakurketaren eta idazketaren ikaste-prozesuari erasotzen dioen trastornoa da. Aldez aurretik, ez da inolako eskasia emozional, sentsorial edo intelektualik antzematen umearengan.
Ikuspuntu kogntibotik begiratuta, epe laburreko memoriaren defizita gertatzen dela antzeman da. Beraz, arazoa zeinuen deskodifikazioan egongo litzateke eta ez ulermenean,

Bi dislexia mota daude: Hartutako dislexia eta Dislexia ebolutiboa. Lehenengoa garuneko lesio baten ondorioz sortzen da. Bigarrena aldiz, ondo irakurtzeko gaitasunean berezko zailtasunak daudenean sortzen da.

Jarraian gaixotasun honen ezaugarriak azlduko ditut labur-labur. Dislexia dutenek elementuen espazioaren eta denboraren antolaketan nahasteak izateko joera dute. Hori dela eta, irakurtzeko eta idazteko zailtasun nabarmenak, arreta-arazoak, motrizitate arazoak … izan ditzakete.

Erraza da hautematea haur batek dislexia daukala.



Baina, nola antzeman dezakegu ume bat dislexikoa dela? 

Normalean, arazoa 6 urte ingururekin detektatzen da, adin horretan murgiltzen baitira, bete-betean, irakurketa/idazketa prozesuan. Baina, hala ere, beharrezkoa da irakaslea eta gurasoak adi egotea hainbat zeinuren aurrean, ume horrek bere lagunak baino motelago ikasten duela konturatzeko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario